Apró ötletekkel növelhető a forgalom

A szakemberek szerint ma egy pékségben az átlagos vásárlói kosárérték 250-380 Ft. Általában egy 1000-1300 fős vevőkör eltart egy üzletet, ám az átlagosnál nagyobb méretű, jó helyen kialakított üzlet esetében a fenti összeg duplájában kell gondolkodni. Ez elérhető például a kínálat bővítésével, prémium kategóriájú vagy kreatív termékekkel. Egy hazai lánc üzlete például egy hétvégi napon minimum félszáz adag bundáskenyeret értékesít. Emellett az üzletben a termékekhez illő italok lehető legnagyobb választékát kell tartani.

Trend ma a gyökerekhez, hagyományokhoz visszanyúlni, valamint hangsúlyozni, hogy a termék magyar. A hagyományokról a „kézzel készült” kézműves termékre asszociálunk, a „kézzel készült” termékről pedig az egyedi minőség jut az eszünkbe.