Hozza ki a legtöbbet a helyzetből – és a pékségéből!

Hogyan tovább? A kérdés, amit mostanság sok vállalkozás feltesz magának, számos más területhez hasonlóan a sütőiparban is. Nem véletlen, hogy az ágazat mértékadó német nyelvű szakportálja, az Allgemeine BäckerZeitung (ABZ) is több cikket szentelt mostanság annak a témának, hogyan tehetik hatékonyabbá működésüket a pékségek most, amikor a koronavírus annyi mindent átírt. Ezeket a tanácsokat csokorba gyűjtve pedig apró praktikákat éppúgy találunk, mint olyan szükségszerű fejlesztéseket, amelyek gördülékeny megvalósításában bárki számíthat a Kogépre!

Belsőépítészeti trükkök

Különösen a kisebb üzleteknél fontos bevetni olyan vizuális „fogásokat”, amelyek segítenek felkelteni a környéken elhaladók figyelmét. Egy szokatlan kinézetű bejárat, a feltűnő homlokzat vagy a jól megvilágított pékárukból álló kirakat mind-mind odavonzhatja a járókelők vagy akár az autósok tekintetét.

Annak érdekében pedig, hogy egy helyiség nagyobbnak tűnjön, érdemes belül élénk színeket, ferde elemeket és üvegfelületeket használni, de a szakértők szerint jól tágítják a teret a nagyobb falfestmények is. Az ABZ munkatársai megjegyzik, ha kevés a rendelkezésre álló hely, különösen fontos azt optimálisan kihasználni, többek közt testre szabott berendezési tárgyakkal vagy épp könnyen átalakítható, akár elforgatható polcokkal.

Teremtsük meg a biztonságérzetet!

Úgy fest, egy időre hozzá kell szoknunk, hogy a kihelyezett kézfertőtlenítők egy bolt alapfelszerelésének részévé váltak. Itt azonban nem szabad megállni most, hogy a vásárlók többsége minden korábbinál fontosabbnak tartja egészségét. Még akkor is szellősebbé kell tenni például az asztalokat, ha ez ellentmond annak a törekvésnek, hogy egységnyi helyen minél több vendéget ültessünk le, mert ezzel vendégeink nyugodtabbá válnak, amit lojalitással díjaznak majd.

A mögöttünk hagyott hónapokban átélt események szintén nagy változást hoztak a fizetési szokásokban, amihez ugyancsak alkalmazkodnia kell a kereskedőknek. A készpénz szerepe érezhetően csökken, így aztán egy „magára valamit adó” pékségből 2020-ban egész egyszerűen nem hiányozhatnak a korszerű, érintés nélküli fizetési lehetőségek.

Jó irányba terelés

Szintén a fertőzési kockázatok hívták életre a többnyire a padlón elhelyezett, távolságtartásra figyelmeztető jeleket. Ott pedig, ahol 2 ajtó is rendelkezésre áll, sokszor külön be- és kijáratot jelöltek ki az üzemeltetők meghatározott, fix útvonalakkal együtt, hogy ezzel akadályozzák meg, hogy a vevők egymással szembe kerüljenek.

Márpedig ezekben a „terelősávokban” is akad értékesítési lehetőség. Az ABZ elemzése kitér arra, hogy ha pontosan tudjuk, hogy a vásárló hol lép be az üzletbe, merre megy és hol távozik, akkor megfelelő termékelhelyezéssel, a legjobb árut a „szeme elé” téve növelni tudjuk a kosarát.

Modern technológia, megbízható partnertől

Az Allgemeine BäckerZeitungnál abban is biztosak, hogy az új helyzetben az energiahatékonyság is a legfontosabb kulcsszavak közt lesz. Nem mintha eddig bárki szeretett volna pazarolni, de mivel a koronavírus-válság hatására még inkább költségérzékennyé váltak a cégek, ilyen téren is a legjobb megoldásokat kell választani.

A Kogép által forgalmazott eszközök közt a hűtéstől a sütésig számos olyan berendezés található, amellyel a termelés gazdaságosabbá tehető, többek közt a szükséges energia és idő megtakarításával. Sőt, szakembereink a termékek leszállításán túl a beüzemelésben, a lehető leghatékonyabb működtetésben és az esetleges szervizelésben is készek segíteni. Mindez azért is fontos, mert – ahogy azt az ABZ is hangsúlyozza – a technológiában rejlő pluszt akkor lehet igazán kiaknázni, ha megfelelő szakértelem párosul hozzá.